top of page

VEELGESTELDE VRAGEN


ALGEMEEN

1. Wat zijn de openingstijden van onze nieuwe locatie Scala?
Scala is voor gasten van donderdag t/m zaterdag geopend van 18:00 tot 23:30 uur. 

2. Wat zijn de betaalmogelijkheden in Scala?
In Scala hanteren we een pin-only beleid, je kunt met pin, creditcard of contactloos betalen. Het is helaas niet mogelijk om contant af te rekenen.

Indien je voorafgaande aan je bezoek tickets wilt reserveren, kan dat via onze website. Onze partner Get a Ticket verzorgt de afhandeling. Je kunt online betalen via iDeal, CreditCard en PayPal.

Mocht je een Scala-cadeaubon in willen wisselen dan horen we graag via info@tapastheater.nl op welke datum je wilt komen en wat je cadeaukaartnummer is.

3. Is er een garderobe in Scala?
Er is in Scala geen bewaakte garderobe. 

4. Mogen honden en/of andere huisdieren mee naar Scala?
Het is niet toegestaan om honden of andere huisdieren mee te nemen naar Scala. Indien een bezoeker afhankelijk is van een hulphond, dan wordt hier een uitzondering voor gemaakt. Neem in dat geval vooraf contact met ons op via info@scala-amsterdam.nl, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken en samen kunnen bekijken hoe we een geschikte avond uit kunnen samenstellen.

5. Is Scala toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Onze nieuwe locatie Scala is toegankelijk voor rolstoel gebruikers. We hebben een rolstoeltoegankelijk toilet en onze foodbar is grotendeels gelijkvloers. We bieden een alternatieve route om naar onze theaterzaaltjes te gaan. Kom je in een rolstoel naar Scala? Dan vragen we je om van te voren contact op te nemen via info@scala-amsterdam.nl. Op deze manier kunnen we rekening houden met je bezoek, om jou zo een heerlijke avond uit te bezorgen!   

6. Kan je met een groep Scala bezoeken en zo ja, met hoeveel personen maximaal?
Zeker kan dat, we ontvangen met regelmaat groepen, zowel zakelijk als privé. Onze nieuwe locatie Scala heeft een grotere capaciteit dan TapasTheater. We kunnen groepen van 6 tot ca. 75 personen ontvangen
. Vraag via onze site een offerte op maat aan en b
ezoek via deze link onze groepspagina voor meer informatie.

7. Is het tijdens een bezoek aan Scala verplicht om de voorstellingen te bekijken?
Nee, in Scala stel jij je eigen avond uit samen. Tussen 19.00 en 21.30 uur start ongeveer elke 15 minuten een voorstelling. Je kan dus binnen
komen wanneer je wilt en beslist zelf of je één, twee of drie voorstellingen wilt zien. Kom je een avond voor alleen onze foodbar of om een cocktail te drinken? Ook dan ben je van harte welkom om binnen te komen wandelen. Wil je van te voren je plek in Scala reserveren? Dan reserveer je online 2 of 3 theatertickets. 

LOCATIE

1. Wat zijn de contactgegevens van Scala ?
Scala is gevestigd aan de Van Hallstraat 286 te Amsterdam, op het randje van het Centrum en West. Scala is op werkdagen vanaf 11.00 uur bereikbaar via het telefoonnummerr 020-7793306 of mail naar info@scala-amsterdam.nl 

2. Is Scala bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, onze nieuwe locatie Scala op de Van Hallstraat 286 is goed bereikbaar met het ov. 
 

Trein:

Ga naar Amsterdam Centraal. Stap vervolgens over op de bus of de OV-fiets (10 minuten fietsen).

Bus:

Pak bus 18 richting Slotervaart en stap uit bij halte Kostverlorenstraat. Loop vervolgens in ±2 min naar Scala.

Kijk voor de actuele reistijden op www.9292.nl

3. Kan je parkeren in de buurt?

Er verschillende ParkBee locaties in de buurt. Heel dichtbij zijn de Donker Curtiusstraat en van Beuningenstraat, maar deze hebben beperkte capaciteit. Op ongeveer 10 minuten lopen zit Q-Park Westergasfabriek.


ETEN & DRINKEN

1. Mag je je eigen eten en drinken meenemen naar Scala?
Het is niet toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen met als doel het in Scala te nuttigen. We hebben een uitgebreide menu- en drankenkaart waarvan je de gehele avond kan bestellen tot de keuken of de bar sluit.

2. Mag je eten en drinken meenemen de theaterzaaltjes in?
Het is toegestaan je drankje mee te nemen de theaterzaaltjes in, mits deze in Scala is gekocht. Eten mag niet in de theaterzaaltjes genuttigd worden. Gelieve glaswerk weer mee naar boven te nemen na afloop van de voorstelling.

3. Wordt er in Scala alcohol geschonken?
Er worden alcoholhoudende dranken geschonken aan bezoekers van 18 jaar of ouder. Bij twijfel kan het barpersoneel om een identiteitsbewijs vragen. Daarnaast hebben we een uitgebreid alcoholvrij assortiment.

4. Kan ik een tafel reserveren voor een grotere groep?
Ja, neem voor de mogelijkheden contact op via info@scala-amsterdam.nl

5. Kan je in Scala terecht met dieetwensen/allergieën?
In Scala bieden we gerechtjes aan inclusief vegetarische en veganistische opties, glutenvrij- en lactose vrije gerechtjes. Aangezien het aanbod regelmatig wordt aangepast, kun je altijd contact met ons opnemen voor het actuele menu via info@scala-amsterdam.nl.

PROGRAMMERING
 

1. Hoe lang duurt een voorstelling?
Iedere voorstelling duurt 20 minuten.

2. Hoeveel mensen spelen er in een voorstelling?
De theatermakers hebben zelf de keuze met hoeveel personen zij willen spelen. In verband met het intieme karakter van Scala, zijn er over het algemeen 1 of 2 artiesten per voorstelling te zien.

3. Hoe vaak verandert de programmering van Scala?
Iedere kalendermaand stellen we een nieuwe, gevarieerde programmering samen van uiteenlopende voorstellingen. Dat betekent dat je iedere maand een totaal nieuwe avond uit kunt ervaren. De meeste voorstellingen zijn twee aaneengesloten weken te zien.

4. Mag je als bezoeker foto’s en/of filmopnames maken tijdens de voorstelling?
Het is niet toegestaan foto’s en filmpjes te maken tijdens de voorstellingen. Vanwege het intieme karakter van Scala is dit storend voor zowel de theatermaker als voor de overige bezoekers. We verzoeken bezoekers dan ook vriendelijk telefoons uit te zetten en op te bergen zodra men de theaterzaaltjes binnen stapt. Na de voorstelling en op de begane grond is het wél toegestaan om foto’s te maken. Wil je hem delen via social media? Tag ons dan vooral @scala.amsterdam! 

TICKETS

1. Waar kan ik tickets voor de voorstellingen in Scala kopen?
Het is mogelijk om voorafgaand aan je bezoek tickets te kopen via onze website www.tapastheater.nl/tickets. De verkoop wordt verzorgd door onze ticketshop-partner Get A Ticket. Daarnaast verkopen we tijdens openingstijden in Scala tickets aan de bar voor de voorstellingen van die avond. 

2. Wat is de prijs van een ticket?
Een ticket kost €11,- per voorstelling per persoon, excl. reserverings- en Idealkosten.

3. De voorstelling is uitverkocht op de website, kan ik toch naar Scala komen?
Bel ons graag even van te voren, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

4. Moet ik de tickets printen?
Het is niet noodzakelijk om de tickets te printen. In Scala kunnen we de tickets vanaf je telefoon scannen. Indien je geen mogelijkheid hebt de tickets te laten zien op je telefoon, dan verzoeken we je de tickets geprint mee te nemen.

 

5. Kan ik mijn tickets nog ruilen of annuleren nadat ik via de website heb gekocht?
Het is mogelijk tot uiterlijk 1 week van tevoren je kaarten te ruilen voor een andere dag en tijd of een andere voorstelling, mits deze voorstelling naar keuze in de verkoop is op dat moment. Omruiling is alleen mogelijk door dit schriftelijk aan te vragen via info@scala-amsterdam.nl met vermelding van het ordernummer en de voorstelling en datum/tijd van je keuze. Scala zal zo snel mogelijk een reactie sturen of dit mogelijk is.

Het is niet mogelijk om je gereserveerde kaarten te annuleren en geld terug te krijgen.

6. Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact op met Scala zodat we kunnen checken of je reservering goed bij ons in het systeem is binnen gekomen. Stuur een mailtje naar info@scala-amsterdam.nl . Op basis van de datum van jouw bezoek, jouw voor- en achternaam en e-mailadres kunnen wij je ticket traceren en opnieuw versturen.

7. Ik ben te laat, mag ik de voorstelling nog binnen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om de theaterruimte na aanvang van de voorstelling binnen te gaan. Indien de vertraging door onvoorziene omstandigheden is ontstaan, neem contact op met het personeel in Scala om mogelijk een van de andere voorstellingen op die avond te bezoeken.

Heb je nog vragen die hierboven niet bij staan? Mail ons dan via info@scala-amsterdam.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

bottom of page